donderdag 27 juli 2017

Bijna klaar...

Goedemiddag all,

De no spend maand zit er bijna op.

Qua budget zijn we redelijk binnen de begroting gebleven.
Helaas waren er onverwacht ook wel een aantal onvoorzienbare uitgaven.
Deze maand gaat er daarom ook niks naar onze spaarrekening maar staan we ook een keer niet rood.

Dat vind ik een overwinning aanzicht.

In september gaan we zeker opnieuw doen, dan met een dagelijks blog, een goed financieel overzicht en plannen voor de toekomst. In augustus ga ik hier goed over nadenken en ons gezin er goed bij betrekken. Wat ik wil wil nog niet zeggen dat manlief dat bijvoorbeeld wil, hij is vaak nog van de o dat heb ik nodig en neem ik mee terwijl in de schuur er dan bijvoorbeeld nog staan.

Zo ook met boodschappen vandaag, we gaan volgende week een weekje er tussen uit. Doel deze week is dan ook de koelkast leeg eten. Boter was op en moest dus gehaald worden net als melk en de karnemelk. Ik zet van alles 1 pak in mijn mandje... jij nee van de boter kunnen we er net zo goed 2 meenemen want het is op, ik nee want we zouden nu even geen voorraad hebben en als we terug zijn kunnen we het ook halen, bovendien er is geen aanbieding dus het levert ook geen besparing op. Een diepe zucht volgt, en meneer bedenkt dat we dan misschien wel een zak chips mee kunnen nemen. Mijn antwoord: er liggen nog aardappels, snijd ze dun en bak ze zoals we vroeger deden zelf...

Tsjaaa bezuinigen, daar kunnen we beide best nog veel van leren.

Liefs

Deborah

Geen opmerkingen:

Een reactie posten