maandag 3 juli 2017

Uitgaven bekijken

Goedemorgen allen,

De no spend maand is voor mij direct de motivatie om onze uitgaven van de afgelopen 3 maanden weer eens kritisch te bekijken.
Gisteren dit samen met manlief gedaan en maar liefst 4 abonnementen opgezegd. Dit gaat ons een behoorlijke besparing per jaar opleveren namelijk 580 euro.

Van dat bedrag schrok ik toch wel even. Dat is voor ons gewoon 3 weken kampeer vakantie. Afspraak gemaakt dat zodra ik weer aan het werk ben we deze maandelijkse uitgaves via een automatische overboeking naar de spaar gaan zetten zodat we die 580 euro per jaar ook echt gaan sparen.

Daarnaast zijn we begonnen met een basislijst voor onze voorraad. Hierop staat dan precies wat we altijd in huis willen hebben naast de overige boodschappen. Denk hierbij aan minimaal 1 pak melk in de koelkast, een brood in de vriezer etc. Ik denk dat dit ons rust geeft omdat niemand dan mis grijpt op bepaalde producten. Nu de tieners hier nog instrueren dat zij dan ook moeten doorgeven als zij iets uit de voorraad pakken zodat dit direct op de boodschappenlijst komt.

Manlief en ik hebben al enige tijd op onze telefoon de app Our Grocery shopping list staan. Dit is een gezamenlijke lijst waar we onze boodschappen op zetten maar ook bijvoorbeeld een lijstje hebben voor dingen die we in huis willen hebben. Dat ene boek, de spullen voor de verbouwing, verlanglijstje kinderen etc.. Zo heb ik altijd bijdehand wat er gewenst wordt en kan ik wanneer het echt goed in de aanbieding is of het bij de kringloop tegen kom voor weinig meenemen.

Deze maand is voor mij dus niet alleen een no spend maar ook echt een bewustwording maand.
Waar gaat ons geld heen, wat doen we er eigenlijk voor. Waar valt nog winst of besparing te behalen.

Nu ga ik voor mijzelf een lekker bak koffie zetten. Heerlijk met opgeklopte melk en een beetje caramel... in de stad kost deze €4,50 en thuis zit hij gewoon in mijn budget boodschappen geld... alles op voorraad dus tel maar uit mijn winst.

Fijne maandag allemaal,

Liefs

Deborah

Geen opmerkingen:

Een reactie posten